فناوری

Samsung Galaxy Z Fold 6 در مقابل OnePlus Open: تفاوت چیست؟

Samsung Galaxy Z Fold 6 در مقابل OnePlus Open: تفاوت چیست؟

سامسونگ تاشو به سبک کتابی به روز شده خود را برای سال 2024 معرفی کرده است، Samsung Galaxy Z Fold 6. اما چگونه با یکی از بهترین تاشوهای کنونی، OnePlus Open مقایسه می شود؟

در حالی که ممکن است تصور کنید که تقریباً یک ساله است، OnePlus Open پشت آنچه که Z Fold 6 ارائه می دهد دنبال می شود – اما اینطور نیست. در واقع، به نظر می‌رسد OnePlus Open می‌تواند در چندین زمینه، از عملکرد دوربین گرفته تا طراحی کلی و مهم‌تر از همه، قیمت، رقیبی برای Galaxy Z Fold 6 باقی بماند.

ما OnePlus Open را به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم ما هنوز Samsung Galaxy Z Fold را محک نزده ایم 6، ما دست به کار شده ایم. با این اوصاف، در اینجا نحوه مقایسه این دو تاشو ممتاز بر روی کاغذ آمده است. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 پردازنده قدرتمندتری دارد

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، Galaxy Z Fold 6 سامسونگ باید با چیپست جدیدتر، سریع‌تر و سفارشی Snapdragon دست برتر را داشته باشد. به طور خاص، Z Fold 6 از همان Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy به عنوان بهترین Galaxy S24 Ultra، همراه با 12 گیگابایت رم. 

در حالی که ما هنوز چیپست را محک نگذاشته‌ایم، با توجه به نتایج Galaxy S24 Ultra، انتظار داریم عملکرد بالاتری داشته باشیم – و یک محفظه بخار بهبودیافته در داخل وجود دارد که به حفظ عملکرد روان برای مدت طولانی‌تری نیز کمک می‌کند. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 Closed Cover Screen
Samsung Galaxy Z Fold 6

این به این معنی نیست که OnePlus Open یک برنامه ساده است و Snapdragon 8 Gen 2 – چیپست منتخب در سال 2023 – اما به احتمال زیاد نمی تواند با نتایج بنچمارک آخرین تاشو سامسونگ رقابت کند.

به این ترتیب، احتمالاً بعید است که متوجه تفاوت عملکرد در کارهای روزمره با عملکرد کلی خوب از هر دو تاشو بشوید، اما Z Fold 6 احتمالاً در هنگام انجام وظایف خاص مانند بازی عملکرد بهتری خواهد داشت. بازی های سه بعدی پیشرفته 

OnePlus Open صفحه نمایش های بزرگ تری دارد

OnePlus Open یکی از بهترین تجربیات صفحه نمایش تاشو را با دو پنل با کیفیت بالا در حال اجرا دارد. صفحه نمایش پوششی 6.31 اینچی، دارای صفحه نمایش OLED، فناوری، نرخ رفرش 120 هرتز با قابلیت LTPO و حداکثر روشنایی 2800 نیت است. به علاوه، نسبت تصویر به این معنی است که بیشتر شبیه یک صفحه نمایش تلفن هوشمند معمولی است تا بسیاری از رقبا.

این تجربه با صفحه نمایش داخلی تاشو، با اندازه 7.82 اینچ و دارای فناوری مشابه از جمله فناوری صفحه نمایش OLED، نرخ به روز رسانی 120 هرتز با قابلیت LTPO و حتی همان اوج روشنایی 2800 نیت برای تجربه ای ثابت صرف نظر از صفحه نمایشی که انتخاب می کنید، ادامه می یابد. برای استفاده.

OnePlus Open full display
OnePlus Open

Samsung Galaxy Z Fold 6 امسال چند تغییر کلیدی در بخش صفحه‌نمایش داشته است، به طوری که صفحه نمایش پوششی Dynamic AMOLED 2x به 6.3 اینچ افزایش یافته است و نسبت تصویر 22.1:9 را نسبت به 23.1 کاهش داده است. : 9 از Z Folds قبلی، با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز به LTPO، اگرچه صفحه داخلی همان 7.6 اینچ با همان نرخ تازه سازی Dynamic AMLOLED 2 x 120 هرتز باقی مانده است. 

همه گفته‌ها، به نظر می‌رسد OnePlus Open دارای ضربات Samsung Galaxy Z Fold 6 است – به هر حال، از نظر اندازه صفحه نمایش.

Samsung Galaxy Z Fold 6 دارای قابلیت GenAI است

اگر قسمتی وجود دارد که Samsung Galaxy Z Fold 6 سر و شانه روی OnePlus Open قرار دارد، آن قسمت در بخش GenAI است. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 به سفری که سامسونگ با سری S24 در اوایل سال جاری آغاز کرد ادامه می‌دهد و همان فناوری Galaxy AI مجهز به GenAI را در محدوده پرچم‌دار Candybar ارائه می‌کند. 

Samsung Galaxy Z Fold 6 open TR website
Samsung Galaxy Z Fold 6

این بدان معناست که Z Fold 6 می تواند کارهای بسیار جالبی انجام دهد، از توانایی بازنویسی پیام های متنی به سبک های مختلف گرفته تا ترجمه تماس ها در زمان واقعی، رونویسی یادداشت صوتی، خلاصه کردن وب سایت ها و حتی حذف موضوعات از عکس ها، و احتمالاً مجموعه ویژگی ها با به روز رسانی های آینده Galaxy AI گسترش خواهد یافت. 

از طرف دیگر، OnePlus Open چندان به قدرت GenAI عمل نمی کند. OnePlus به آرامی توانایی حذف سوژه‌ها از عکس‌ها مانند Z Fold 6 را ارائه می‌کند و این امکان وجود دارد که سایر ویژگی‌ها در بقیه سال 2024 در دسترس باشند، اما فعلاً این تنها کاری است که می‌تواند انجام دهد. 

OnePlus Open دارای تنظیمات دوربین با وضوح بالاتر است

Samsung Galaxy Z Fold 6 امسال دارای چند ارتقای کلیدی در بخش دوربین است که دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است که مشابه آن چیزی است که در Samsung Galaxy S24 Plus یافت می‌شود، در کنار یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض. 

مسلماً، لنز دومی در مقایسه با لنز فوق عریض Z Fold قبلی، برآمدگی مگاپیکسلی را ارائه نمی‌کند، اما سامسونگ ادعا می‌کند که سنسور جدید باید به ویژه عملکرد HDR و نور کم را افزایش دهد. این لنز با همان لنز تله فوتو 2x 10 مگاپیکسلی که در چند نسل گذشته Z Fold دیده بودیم، تکمیل شد.

OnePlus Open
OnePlus Open

از سوی دیگر، OnePlus Open از فناوری دوربین تاشو با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی که به‌طور خاص برای دستگاه‌های تاشو طراحی شده است، در کنار لنز پریسکوپ 48 مگاپیکسلی فوق عریض و 64 مگاپیکسلی پریسکوپ 3 برابری برای افزایش عملکرد زوم استفاده می‌کند.

این موضوع در مورد دوربین‌های سلفی و صفحه‌نمایش نیز صدق می‌کند، زیرا OnePlus Open به جای سنسورهای 4 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی موجود در Z Fold 6، به ترتیب دارای سنسورهای 20 و 32 مگاپیکسلی است. 

البته، عملکرد دوربین فوق‌العاده بیشتر از تعداد مگاپیکسل است، و تا زمانی که زمان بیشتری را با Z Fold 6 سپری نکنیم، آخرین رزرو را در مورد عملکرد دوربین خواهیم داشت، اما مطمئناً برای OnePlus Open امیدوارکننده به نظر می‌رسد. روی مشخصات 

Samsung Galaxy Z Fold 6 گران‌تر است

Samsung Galaxy Z Fold 5 قبلاً گران‌تر از OnePlus Open در سال 2023 بود، و این شکاف با عرضه Z Fold 6 که 1799 پوند / 1899 دلار با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 50 پوند قیمت دارد، بیشتر شد. 100 دلار افزایش نسبت به سال گذشته 

از طرف دیگر OnePlus Open دارای RRP 1,599 پوند / 1,699 دلار است که با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی تقویت شده تکمیل می شود، اگرچه می توانید آن را با کمی ارزان تر – 1349 پوند در زمان نوشتن – در < یک href="https://www.oneplus.com/uk/oneplus-open" target="_blank" rel="noreferrer noopener sponsored nofollow">فروشگاه OnePlus در بریتانیا. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا